Gsm abonnement verlengen

Wanneer je een gsm abonnement hebt, heb je een vaste GSM provider met een contractperiode van 1 a 2 jaar. Hierbij betaal je maandelijk een vast bedrag om van de mobiele diensten van deze provider gebruik te maken. Dit zijn veelal de belminuten, sms-berichten en/of internetdiensten. Wanneer je iedere maand binnen de beschikbare minuten van je belbundel blijft betaal je geen extra kosten, maar alleen het vaste bedrag per maand.

Iedere telefoonprovider heeft zijn eigen type belbundel en (aanvullende) voorwaarden. Het loont om de gsm providers met elkaar te vergelijken omdat dit financieel voordeel kan opleveren. In Nederland zijn er vijf verschillende GSM providers: Vodafone, KPN, T-mobile, Orange en Telfort.
Tegen het einde van de contractperiode zul je van je GSM provider een aanbod ontvangen om je abonnement te verlengen. Vaak krijg je hierbij de keuze uit een abonnement met nieuw toestel of een sim-only abonnement. Het voordeel van een sim-only abonnement is dat je maandelijkse abonnementskosten aanzienlijk omlaag gaan omdat je niet meer betaald voor een nieuwe telefoon.

Het verlengen van je GSM abonnement is dus eigenlijk heel eenvoudig. Je provider neemt zelf contact op, waarbij je vervolgens zelf kiest voor je vervolg abonnement. Deze keuze kun je veelal telefonisch of schriftelijk doorgeven. Daarna ontvang je thuis de papieren voor het nieuwe contract. Deze kun je wanneer je hiermee akkoord gaat ondertekend terugsturen en dan is je abonnement voor een periode van 1 of 2 jaar verlengd.



Discussieer en antwoord

Gerelateerd