Gsm abonnement opzeggen

Wanneer je besluit om je GSM abonnement bij je huidige provider op te zeggen, kun je het beste contact met je provider opnemen. Dit omdat de opzegtermijn van een abonnement afhankelijk is van de voorwaarden zoals deze gelden op het moment dat het contract is aangegaan. Dit verschilt vaak sterk per periode en provider. In de meeste gevallen bedraagt de opzegtermijn 3 maanden.

Nadat je telefonisch informatie hebt ingewonnen over de opzegtermijn, kun je een brief opstellen waarin je schrijft dat je je GSM abonnement opzegt. Vergeet hierbij niet om de brief te ondertekenen en een geldige kopie van je legitimatiebewijs mee te sturen. Ook is het belangrijk dat je hetzelfde adres gebruikt zoals op de facturen van je GSM provider staat. Dit alles om misverstanden te voorkomen.

Wanneer je je abonnement opzegt, bestaat er de mogelijkheid om je mobiele nummer te behouden. Dit kun je tevens aangeven wanneer je het abonnement opzegt. Een andere mogelijkheid is om je abonnement eerst om te laten zetten naar een prepay. Zodra dit gebeurt is, kun je daarna een nieuw abonnement afsluiten op hetzelfde nummer. Deze laatste methode wordt veelal toegepast om dubbele abonnementskosten te voorkomen.
 



Discussieer en antwoord

Gerelateerd